topbella

Monday 20 June 2011

It Should Be Old Stories ~ Part 3



PART 3 – holiday ke? Macam tak jer..


Orang lain kalau cuti mesti rehat, rilek-rilek je kan.. tapi in my situation, adakah cuti saya masih dianggap cuti? IPM dah bagi cuti seminggu.. dalam seminggu tu, langsung tak ada nak rehat-rehat.. itula bahana kalau bersikap suka menangguh-nangguh kerja. padan muka saya sendiri.. waa ~


Starting from 6th June sampaila hari khamis, 9 Jun.. saya berkampung kat rumah Kak Eda, coursemate saya.. bukan saya saja-saja je nak pergi merewang rumah dia, tapi nak siapkan kerja. tugasan komputer. Banyak sesangat lagi yang saya belum siapkan.. sangat-sangat banyak.. due date nak kena hantar tugasan tu on 13th June.. agak-agak you alls semua, sempat ke tak saya nak settlekan semua? Nopeeee ~~~ memang tak sempat.. sebab terlalu lalu lalu lalu lalu banyakkkk.. silap sendiri sebab tak mula siapkan dari awal.. padan muka saya sekali lagi ~~


When she offered me untuk stay kat rumah dia and settle everythings, saya dengan mata bercahaya (cewah, macam boleh nampak mata sendiri kan) terus setuju tapi tanya saya punya mom and dad dulu la.. nasib lepas! dari tugasan komputer, project paper sampaila testimoni semuanya lah kami settlekan.. dalam masa 4 hari tu saya xrasa saya boleh siapkan semuanya.. tapi Kak Eda selalu pangkah saya. Bukan undi la.. bantah! Dia cakap, “sempat sangatt dieyaaa kalau nak siapkan semua.. buat laaa..” selalu itulaa ayat dia..


Malam mula-mula tu, kami berjaga sampai 3 pagi if i’m not mistaken. Kami buat air la nak berjaga sampai pagi.. senjata saya memang nescafe o pekat likat la.. Kak Eda pulak kopi campur milo (????) memang saya tak pernah dengar lagi.. neslo pernah la.. tapi boleh tahan la sedap.. ish.. pelik-pelik Kak Eda nih. then, kami memulakan misi kami.. Kak Eda ajar saya buat tugasan Excel.. bayangkan dari 6 latihan, baru 1 berusik, semua siap malam tu jugak.. hasil didikan Kak Eda.. hadeh.. nak tak nak tidak, saya harung jugaklah.. nanti kena bebel pulakk.. tapi memang tak sia-sia saya menyibukkan diri kat rumah Kak Eda.. memang kerja saya jalan.. kalau nak harapkan saya buat kat rumah.. emh.. wassalamu la jawabnya.. buat depan facebook bolehlaa.. memang tak jadi kerja!


Selama 4 hari tu, saya and Kak Eda memang bersengkang mata.. sampai ada 1 malam saya tak tidur sampai pukul 5 pagi.. 5 lebih baru nak cari selimut.. Kak Eda sampai dah tertidur atas lantai penat sangat cari idea.. time saya buat kerja tetiba rasa mengantuk, and nak cari pot landing-landing seminit 2, cepat je kena sakit jantung dengar suara Kak Eda jerit.. macam spring je bangun mengadap lappy.. uishh.. Cerahhh bijik mata! “dieyaa! Ko keje banyak lagi tak siap, cepat buat dieyaa, jangan nak tido!..” ambik nak. Tak ada arah laa.. Memang kami betul-betul struggle la tiap-tiap malam tak tidur nak siapkan kerja.. tambah lagi nak buat kerja edit-edit  project paper.. testimoni.. semua buat serentak.. mana tak jadi gila.. lepas tu mula la kami dah macam saintis mereng bercakap sengsorang, termenung lah, tanya lain jawab lain lah.. salah panggil nama lahh.. macam-macam..


Gelak sakan jugak kadang tu.. hadeh.. 



time ni memang bersepah-sepah semua benda



Tapiiii ~ memang rasa tak percaya.. ya Allah.. memang sangat tak percaya gila.. siap semua tugasan saya! Terima kasih la Kak Eda ~ saya yakin kalau Allah tak gerak kan dia untuk ajak saya tidur rumah dia, memang tak kan pernah siap kerja saya. Alhamdulillah sangat. Bersyukur sangatlaa.. once again, thanks Kak Eda ~

Sepatutnya kami nak print out terus semua tugasan and bindingkan. Tapi ada la masalah pulak kat cc bandar. At last, saya print kat cc Arena jele.. murah dan berkualiti tinggi! Tapi dugaan sungguh.. PC kat Arena tak boleh baca word dari lappy saya. Word 2010.. canggih sangat la pulak.. memang cubaan.. nasib baiklah abang cc tu nak tollong settle kan.. kalau tak, habis saya..  Berbaki lagi 2 hari tak sampai, saya settlekan tugasan terakhir, slide show.. tapi dugaan lagi.. tak boleh masuk lagu pulak. Macam-macam.. terima kasih pada Anis, classmate saya, sebab tolong settlekan masalah lagu untuk saya punya slide show.

Huh! Memang rasa nak pengsan 10 tahun je. Sibuk sesangat.. holiday ke?? Macam tidak ajer. inila sebab utama kenapa saya tak nak sambung saya punya study.. ini baru kursus kemahiran.. kalau betul-betul dekat kolej or U macam mana la agaknya. Ya Rabbii.. serik-serik ! apa-apa pun, sekali lagi untuk Kak Eda and Anis, thank you very veery very very very very very very much sebab tolong menjadikan saya antara insan yang berjaya menghantar tugasan pada waktu yang ditetapkan.. thanks a lottt ~







0 comments:

Hello there !

I'm Dieyaa. Welcome to my blog!