topbella

Sunday 25 September 2011

Jamuan Hari Raya PETAMA + Terkejut

Stage yang eksklusif.


Pelajar PETAMA membuat persembahan nyanyian.


Kami yang agak kasihan. Kerana meja yang telah sarat dengan tetamu, kami merelakan diri untuk bersantap di bawah kerendangan pokok yang tidak dapat dikenal pasti. However, best!


Kenang-kenangan..
Dari kiri : Kak Hanim, Kak Nabila, Mak Bi dan sayala.


Sempat lagi. Sudah semestinya.




My new experience :

Setelah tamat jamuan tersebut, saya dan krew-krew MUIP membuat tinjauan di sekitar lorong-lorong sunyi + gelap + gelita + menakutkan di Bandar Kuantan.

Selama 20 tahun saya menghuni Bandar Kuantan ini, baru saya tahu yang sememangnya wujud golongan maknyah di tanah tumpah darahku ini.

Terkejut.

Hadeh. Seakan tidak percaya bilamana mata saya sendiri melihat maknyah-maknyah tersebut.

Extraordinary ~

MasyaAllah..

Saya yakin benar mereka itu ialah muslim.

Terlupakah mereka pada Sang Pencipta?

Terlupakah mereka dari mana asal usul diri mereka?

Terlupakah mereka untuk merasa takut pada Yang Esa?

Nauzubillah..

Mari membanteras golongan maknyah!
Yeah, yeah!




p/s : katakan tidak kepada maknyah. Peace no war ~





0 comments:

Hello there !

I'm Dieyaa. Welcome to my blog!