topbella

Thursday 3 November 2011

Allah Tidak Menguji Orang Yang Tidak Mampu



siapa saya untuk menidakkan kerja Allah..
apa yang Dia berikan kepada saya, itulah yang harus saya terima walaupun dalam keadaan tidak redha.
saya tahu, ada hikmah yang menanti saya di sana..
and i never forget that He always there for me whenever i need Him..
mungkinkah saya dapat menjadi setabah serikandi-serikandiNya yang terdahulu..?
atau terus berkeadaan tidak redha dalam menerima ketentuanNya?
bukan tidak redha.. cuma.. tidak mampu rasanya untuk memikul ujian yang diamanahkan kepada saya..
ouh.. tiba-tiba teringat..

"Allah tidak akan menguji hambaNya yang tidak mampu"

ya.. saya mampu menghadapi ujian ini. InsyaAllah. InsyaAllah.

sabar.
dan redha.


"Ya Allah.. Bantu hamba.."
Lailahailla anta subhanaka inni kuntumminazzalimeen ~







03 November 2011
Kg Air Hitam,
Kuantan Pahang.




0 comments:

Hello there !

I'm Dieyaa. Welcome to my blog!