topbella

Friday 8 April 2011

Best Nyer Di IPM

Study kat IPM ni memang agak best.. yang tak best nya, bila kena buat assignment, kerja kursus and yang seangkatan dengannya.. haha.. kalau kat sekolah, subjek yang paling cepat buat saya mengantuk, tak lain tak bukan, apalagi kalau bukan addmath and  semua subjek sains.. haha.. kalau kat IPM ni pulak.. emm.. subjek yang buat saya mengantuk setakat ni alhamdulillah, tak ada lagi.. tapiii.. ha, ada TAPI jugak.. tapi.. subjek yang buat saya sentiasa di serang pening kepala adaa.. subjek apa?? apa lagi kalau bukan AKAUN.. hahaha.. kan subjek akaun sama angkatan dengan math and addmath.. heh heh heh.. En Sharif.. Maap la yer.. hehe.. emm.. aplikasi komputer pun agak memeningkan kepala.. bukan apa, kena banyak ingat kat mana nak kena klik.. bukan main redah jerr.. lagi satu.. subjek trengkas, khas untuk setiausaha.. subjek ni takla pening, takla susah, takla kena ingat.. tapiii.. pun ada tapi jugak.. trengkas ni kena pickup.. kalau otak lambat je nak tangkap macam saya ni, alamatnya memang tak dapat jawab lah trengkas.. hehe.. jom kita tengok apa yang unik dan antik nyer study kat IPM nih.. :)



 Keunikannyaaa.......

haa.. inilah dia trengkas..'Tulisan Ringkas'.. aish.. jangan tengok sangat.. bukan tahu baca pun kan.. hahaha..





 
 Keantikannyaaa..........


yang ini pulak, tak kan tak kenal kot.. tau la semua orang dah ada laptop.. kalau tak ada benda ni, tak ada lah laptop or komputer tau.. inilah dia typewriter yang saya and coursemate lain guna time kuliah menaip.. bukan senang tau nak taip guna typewriter ni.. susah! siapa kata senang?? cuba anda gunakan kod jari time menaip guna typewriter ni.. haa.. cubalah buat boleh ke tak..tak tahu kod jari tu apa..?? meh sini nak tunjuk..




Kewajipannya.........!

haa, yang inilah dinamakan kod jari.. huruf-huruf semua dah di tetapkan kat jari kita ni.. kalau nak tekan huruf A kena guna jari mana, H jari mana.. bukan main hentaam je tahuuuu.. kalau komputer guna kod jari mungkin tak hairan sangat la kan..(ewah~ cakap besar) tapi kalau guna typewriter.. hadei.. memang best la kann.. sampai jari-jari melecet..! yang hilang jari pun ada.. hahahaahahahh..



kadang-kadang nak tergelak jer dalam kuliah menaip.. yelah.. masa menaip tu, macam-macam kita dapat dengar.. bunyi typewriter yang sangat 'berirama' and ada pulak 'backup singer' hehe.. yelah, bila menaip confirm-confirm lah ada salah.. haa, bila dah salah tu.. macam-macam jenis and gaya vokal yang keluar.. hahaha..

"alamak! salah!"

"ehh.. tertinggal pulak!"

"alaaa, lupe nak tulis nama.."

"ya Allah! salah lagii...!"

"aaaaa! bencinyer! asyik salah jer!"

dan ketika inilah pembaziran kertas berlaku.. hahahaha.. bukan apa.. dah salah, mestilah nak tukar kertas lain pulak.. tapi, bak kata bonda CF kalau salah teruskan ajelahh.. hehe.. and saya pun tergolong sekali dalam golongan-golongan yang di atas.. huah huah huah..
sekian.. :)

0 comments:

Hello there !

I'm Dieyaa. Welcome to my blog!