topbella

Wednesday 13 April 2011

Nice moment ~ 09th April 2011


Assalamualaikum..

Baru hari ni saya berkesempatan menjenguk ke ‘rumah no 2’ saya ni.. sebelum ni jenguk jugak tapi tak sempat nak post new entry.. busy laa! Emm.. kali ni saya nak kongsi pulak cerita aktiviti saya last weekend.. memang syok tak ingat! Hahahh..

Saya ni kaki menyibuk jer.. terdengar-dengar CF plan nak keluar makan angin dengan staff IPM.. saya pun buat muka tak malu lah bertanya boleh join ke tidak.. hehe.. atas usaha tak berapa nak malu saya tu, akhirnya dengan berbesar hatilah CF benarkan saya menyibuk sekali.. hehe..

Ingatkan coursemate join sama.. sekali saya sorang-sorang daaa... hadei.. tak pelah.. janji dapat makan angin.. hehe.. dah lama tak bersuka ria ni.. dah ada can macam ni apalagiii.. kenala grab! Tensyen jugak asyik study jer.. otak jam! Sekali sekali nak jugak membebaskan minda dari study.. Hahahhh (alasan jer tuh, padahal sentuh buku pun tidak.. huah3)



Semangat kesukanan..!

Pada 9hb April tu pagi-pagi lagi saya, CF, CA dan staff IPM, CR berangkat ke destinasi pertama kami.. sayala yang jadi ‘pemandu pelancong’ yang tak bertauliah untuk aktiviti hari tu.. haha.. planning asal nak ke bowling dekat Megalanes Megamall.. huiiii.. memang sangat-sangat excited yang amat.. al maklumlah tak pernah main bowling.. jejak kaki pon tak pernah.. hahahahah..  tempat pun saya kurang ariff.. itu lah semangat sangat nak pergi..



Sampai kat sana, kami breakfast dulu.. saya and CR cuma order air jer.. CF and CA jer yang berselera sangat menjamu selera.. hehe..




CF and CA menjamu selera masing-masing.. kata CF untuk tenaga time berbowling.. hahaha.. saya and CR dah tak ingat nak makan nak apa dah.. Ingat bowling jer.. hehe..


Siap breakfast kami pun dengan semangat yang berkobar-kobar nak main bowling bergerak la ke Megamall.. baru pukul 9.45 am waktu tu.. punyer la semangat nak main, sampai datang awal dari orang.. kedai pun tak bukak lagi..! hahahhh..



 
 dan lagi posing sebelum ke Megalanes..







Ini dia destinasi yang dituju.. CF..?? semangat betul sampai tinggal kami semua kat belakang.. hahahahhh..







Sebelum masuk, saya pun nak jugak snap gambar kenangan.. first time tuuuu.. hahahh..






Masuk jer dalam Megalanes, memang sangat-sangat excited.. tak sabar nak main! CR pun dah teruja sangat.. CF and CA control ‘cool’ jer.. hehe..




Wah~ inilah tempatnya.. memang tak sabar.. semangat nih..!!




Masa ni CF and CA on da way nak booking tempat..



Camera always kat tangan.. and jari always kat button snap.. hahahhh..






 
Muka excited.. hehe..
  


Frust..!!


Unfortunately.. hadeii.. kebetulan la pulak hari tu ada game between kelab mana tak tahu.. kasi rosak plan jer.. hadeii.. CF kata kami kena tunggu dulu.. sebab semua lanes dah penuh.. hmm.. agak sangat kecewa tapi masih berharap dapat main, sebabnya ada dua lagi lanes kosong.. kami pun tunggu lahh..





muka boring.. yelahh.. nak kena tunggu-tunggu pulakk.. orang dah teruja sangat nak main nih.. sibuk pulak suruh tunggu.. tunggulaaa..





 
Dua lanes nih kosong.. tapi dia suruh tunggu jugak.. emm.. tak apa.. kami setia menunggu.. keranamu bowling! Hadei..




Tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu.. last-last kerani kaunter tu cakap dah tak boleh booking sebab ada game hari tu.. CF pun amat dukacita memaklumkan pada kami bahawasanya kami tak dapat nak main bowling pagi tu.. frustnyerrrrrr!!!!!!!!



Dan lagi nak shopping..

Apa daya lagi kalau dah tak dapat main.. tak kan la nak tercongok kat situ tengok orang main tapi kita xboleh nak main, yer dok.. buat sakit mata ajer.. hehe.. emm.. bincang punya bincang, kami dapat kata sepakat, jalan tempat lain dulu then after zohor datang balik nak cuba nasib.. mana tahu kot-kot game tu habis tengah hari, kami nak la booking.. macam-macam mana pun, nak main jugak!! Tak kira! jadi kami tinggalkan Megalanes dengan seribu satu kekecewaan sebab tak dapat main and seribu dua pengharapan mudah-mudahan bila kami datang balik adalah peluang nak berbowling.. hehehe..


Sesampainyer kat lobi Megamall, CF and CA terkena tarikan magnet yang sangat la kuatnyer kat kedai tudung.. memang bersepah tudung kat situ.. rasanya rambang mata nak pilih mana satu.. huiiii... dan la CF and CA bershopping sakan kat situ.. ahahahaa..





 
Proses mengetest selendang.. hehe..

Time ni CA menghadapi masalah pemakaian selendang dengan betul..
“eish.. macam mana niii.. nak pusing macam mana niii.. macam ni ker..?? ker macam ni..??”





“macam ni cara pakai dia.. meh sini nak tunjuk.. mula-mula kena belit sini, pastu naik sini, pin kat sini.. bla.. bla.. bla..”

CF menunjukkan kepakaran beliau dalam belit membelit selendang.. hahahahhhh..



Selesai membeli, kami pun membelah kan diri untuk meneruskan perjalanan, mencari ilham ke mana pulak arah tujuan selepas tu..



Tukar plan..

Masing-masing dah tak tahu hala tuju.. nak pergi mana yer.. semua tempat dah sebut.. Pantai Taman Gelora, Pantai Sepat, Pantai Batu Hitam, Teluk Cempedak, Mini Zoo... Mini Zoo..???? yes! So kami decide nak pergi Mini Zoo, letaknyer dekat-dekat dengan Kelab Golf.. dekat jugak dengan Teluk Cempedak..



Planningnyer lain, jadinyer lain..

Inila yang dikatakan kita hanya merancang.. tapi Allah yang tentukan.. yelah.. tak merancang pulak nak ker Mini Zoo ni.. tapi akhirnya tercampak jugak kami kat sini.. hahahahh..



Sampai kat Mini Zoo, hehe.. CF and CA seakan-akan bertukar watak.. saya pun nak tergelak and quite surprised dengan perubahan drastik lecturer-lecturer saya tu.. hehehehh.. bukan apa, saya tak rasa macam dengan lecturer.. tapi dengan kawan-kawan pulakk.. hehe.. kenapa..?? hehehehehehh... dua-dua bertukar jadi remaja riang.. macam saya jugak.. hahahahhh... CF, CA.. soryyy.. hehehe.. betul.. suka saya tengok diorang.. rasa macam tak ada gap antara kami.. ehehehee.. memang sporting habis dasyat lahh.. hehe.. tapi kat luar kuliah jer.. kalau dalam kuliah CF and CA buat macam tu, alamat pijak kepala ler student dia.. hahahahh.. nak-nak saya.. huah3..




Mula-mula sampai kat Zoo..




Ni antara khazanah yang ada kat Zoo tu..






Burung Merak


Burung Kasawari


Landak


Spesis Monyet
Tah la monyet apa..


Bergambar dengan kuda..





Sempat lagi main seesaw.. hahahh..





Buai laju-laju.. hahahahh..



UNEXPECTED ONE!



Kami melawat penghuni dalam Zoo tu dari satu ‘rumah’ ke ‘rumah’ yang lain.. CF masih setia dengan camera dia and masih setia menjadi photographer kami..  Sampai jer dekat Rumah Ular, CF mula menunjukkan reaksi kurang senangnya.. hehe.. uncomfortable.. ular beb.. memang lar tak senang duduk.. hehe..







Kebetulan time kami kat situ kami nampak ada satu group lelaki yang berkumpul dekat-dekat dengan area tu.. eh,eh.. diorang pegang apa tu yer..?? emm.. apa tu..




 
Herrkkkkkkk...! ularr.......!


Rupanya diorang duk main dengan ular kat situ.. masa ni CA terlalu excited nak pergi tengok, CF  and CR dah mula cuak.. hehe.. saya?? Saya mestilah join CA.. nak pergi tengok..! asal nya nak tangkap gambar ular tu jer.. tapi abang tu offer lebih lagi.. katanya kalau nak pegang pun boleh.. tidak merbahaya.. betul ker..???

Saya nak cuba jugak tapi takutt!!!! CA yang sangat-sangat berani nak test pegangg.. eeii... CA ni betul ke tak, nak pegang?? Macam ye ye jer.. saya memang tak pernah pegang ular... hadeii.. seumur hidup memang tak pernah.. eeiiiii.. GELI~



Tu dia.. dengan keyakinan yang tersangat tinggi CA memberanikan diri pegang ular.. eeii~


Time ni sebenarnya banyak kali dah CA terlepas ular tu.. jatuh bedebok lar ‘Si Kuning’.. empunya ular tu sabar jelah tengok ‘member’ die jatuh.. hehe.. dia nak marah jugak la sebenarnya.. tapi nak buat macam mana.. dah geli.. hahaha.. CA pun dah tau geli tapi masih kuat semangat nak pegang.. bagus! bagus!



Muka cuak tuuu...! eeii~


Saya pun tak melepaskan peluang nak merasa pegang ular ni.. eeii.. geli + takut.. tapi saya cuba jugak laarr.. rela dalam paksa..! hahaahh... kalau ingat-ingat balik.. eeeeeeiiiiiiii.. gelinyerr.. macam mana saya boleh pegang ekkk..??



 
Ni ada seekor lagi.. tapi yang ni nampak seram jer.. ular tebu kan namanya.. saya pun tak pasti.. selalunya dalam TV memang ular ni la yang berbisa.. uishh..



Beranila sangat abang nie.. eeii.. tengok muka dia.. selamber jer.. eih..

Masa ni CF dah lari jauh.. hehe.. takut katanya.. hehe.. nak ambik gambar kami pun jauh-jauh.. CF.. CF.. time ni seriously saya memang nak gelak dengan CF.. hehe.. memang tak pernah tengok muka CF sesangat cuak.. hadeii.. CR pun menyepikan diri.. takut mungkin..?
Time saya tengah syok tengok ular tu, saya tak perasaan yang saya duduk dekat dengan 1 kotak agak tak besar and agak tak kecil.. abang yang kat atas ni tegur saya..
“awak duk dekat-dekat kotak ni, ada ular dalam ni awak tau..”
Bila dia cakap macam tu, serta merta kaki saya ni cepat jer undur ke belakang.. dia kata kalau nak tengok dia nak bukak.. bila dia bukak jerrr.. ambik nak kau..! bapak besar errrrrrr....!





 
Besar giler~


Time ni memang melompat sangat la saya pun.. CF masa tu memang takut nampaknyer, bila CF jenguk kat ular tu, memang dia pun terkejut.. memang semua sangat-sangat terkejut lahh.. eishhh.. bahaya betul..



Mulut ular ni kena ikat..



Tu diaa.. mak aiiii.. besar kan.. agak panjang jugaklahh.. eeii~


Terpaku lah semua orang bila abang ni tiba-tiba jer tarik ular ni keluar.. memang seriau bak kata CF.. eishh.. nak bergambar..? sudah semestinyalah CA yang mulakan dulu.. hahahahhh.. berani betul CA.. nampak ayu jer.. tapi.. uish.. dasyat..!



Tengok tuu.. memang tak ada siapa la boleh tanding keberanian CA.. cayalah CA..!




Time ni hanya Allah je yang tahu betapa la ketakutan menguasai diri.. hadeii.. ular ni agak bahaya rasanya.. tuan ular ni pun ada cara nak buat ular ni jadi ‘baik’ sebelum snap gambar.. takut.. takut.. eeeiii~






 

Eh, eh.. baru jumpa CF.. hehehehehe.. rasa saya ni jela satu-satunya gambar CF dengan ular.. hehe.. takut and geli kata CF.. hehe.. muka memang cuak habis lah time ni.. tak apa CF.. apa-apa pun tahniah sebab CF berjaya memotivatekan diri untuk menjadi seorang yang berjaya memberanikan diri bergandingan dengan ular time nih.. macam tulah seorang motivator.. hahahahahahhh.. maap yer CF..~ comel muka CF time takut ni.. heheheeh..




 
Ish.. ish.. rasa-rasa saya memang tak nak langsung pegang ular nih.. tapi nak jugak pegang.. ni tak ada lain, CA la sebabnya.. hehe.. saya tengok CA nak pegang ular ni, saya pun nak jugak la try.. abang tu kata ular ni pun jinak.. eeiiii..
beranikah aku~~
 

Frust lagii..!

Puas dah main ular, dengan rasa tidak percaya yang masih berbaki dalam kepala nih, kami pun bergerak semula ke Megamall Kuantan.. lepas zohor kat situ, CF cuba sekali lagi tanya kat kaunter bowling samada kami still ada can nak main or tak.. dan ternyata.. memang kami tak ada rezeki nak berbowling hari tu.. memang frust yang paling dasyat larr masa tuh.. hadeii.. yelah.. semalamnya tak boleh nak tidur excited nak main bowling.. last last tak jadi.. huuuuuu.. betul lah kata CF..  ‘jangan kita suka sangat’.. ni lah dia jadinya..




 
Muka tengah frust..



Kita makan pulak..
 
CF cakap ada satu tempat makan yang mana bila kita keluar jer dari tempat tu kita akan ceria and dah tak frust-frust lagi.. sesuai la tempat makan tuh dengan keadaan kami yang tengah kecewa time tu.. jadi CF pun bawak la kami ke RADIX CAFE Kuantan.. pernah dengar tak..?? tak pernah? Haa, siapa-siapa yang duk Kuantan boleh la datang kat RADIX CAFE nih makan..








Ni la tempat kami lunch..





Tempat dia agak eksklusif.. kalah Zenith Hotel..! hahahahh..





Kaunter..


Kat sini makanan semua sedap-sedap.. memang berselera sangattt..



Menu dia..



Saya order yang ni..


Nasi Herba..



and yang ini..




Cocoa Milk Shake..


Sedap~~



Add-on..
Kentang goreng and murtabak mini..



Spring Roll..



Menjamu selera..




Dah habis makan..


Licin~
 
Ahahahahh..



Sebelum balik, saya dapat snap gambar aiskrim.. hehe.. curi-curi.. shhh.. hehehee..






Nampak sedap.. lain kali cuba..



Tak dapat main bowling, main pantai pun jadilaarr..

Lepas makan, kami singgah kat East Coast Mall.. dengan harapan kat situ ada pusat bowling.. tapi hampa.. hadei.. harap jer ECM tu besar.. tapi pusat bowling pun tak ada.. apa daaaa.. kami pun untuk sekian kalinya frust, plan pulak nak ke Teluk Cempedak.. 

Kat sini, memang hilang terus rasa kecewa tak boleh main bowling.. kenapa..?? hehehe..


Main pantai tuu...



Happy sangat la masa ni..









Haa.. cuba teka ni patung ke manusia..??

Kalau nak tahu, pergi la ke Teluk Cempedak and cari menda ni then tanya menda ni sendiri..

Awak patung ke manusia..??

 hahahahahhh~

Apa-apa pun.. saya sangat-sangat gembira dapat join CF,CA and CR jalan-jalan hari tu.. memang tersangat enjoy walaupun agak frust sebab xdapat berbowling.. thanks CF,CA and CR.. satu kenangan yang tidak akan saya lupa~

(~_~)




0 comments:

Hello there !

I'm Dieyaa. Welcome to my blog!